Vi bruger særligt udstyr på klinikken

Digital aftrykstagning med TRIOS

Hvis der skal laves en krone eller en bro i porcelæn, skal tandteknikeren have en model af tænderne. De fleste steder foregår det ved, at en holder fyldt med aftryksmateriale skal sidder i munden i op mod 5 minutter. Det er både ubehageligt og langsommeligt.

Vi har erstattet det gammeldags aftryk af tænderne med en moderne 3D scanning. Det betyder, at du slipper for ubehaget og samtidig får man en mere præcis gengivelse af tænderne. Scanningen tager få minutter og resultatet kan med det samme ses og kontrolleres af tandlægen. Få øjeblikke efter ligger scannet på teknikerens computer og han kan med det samme gå i gang med at lave den nye porcelænstand.

Det digitale aftryk sparer altså både tid og ubehag, samtidig med at det giver et bedre resultat.

Laserbehandling

Der er en lang række fordele ved at bruge laser i tandbehandlinger. Her får du et lille indblik i fordelene, og hvilke behandlinger det er muligt at anvende laser til.

Fordele

• Laseren er effektiv til bekæmpelse af paradentose

• Laseren arbejder skånsomt og præcist

• Laseren kan sterilisere og dræbe bakterier i tandkødslommen, hvor instrumenter og kemisk desinfektion og antibiotika ikke kan komme i kontakt med bakterierne

• Laseren kan reducere blødning

• Laseren kan bruges ved kirurgiske indgreb

• Laseren kan mindske ar-dannelse

• Mindre hævelse og færre smerter efter brug af laser

Behandlingsområder

På vores klinik benytter vi primært laser til behandling af paradentose. Vi kan herudover bl.a. anvende laser til:

• Herpes/forkølelsessår

• Blister/aphter

• Følsomme tandhalse

Med en ny lasermetode sikrer vi dig en grundig og effektiv bekæmpelse af bakterierne. Laserlyset trænger frem, hvor instrumenter og antibiotika ikke kan nå. Der er ikke tale om laserkirurgi, men en lysdesinfektion, hvor lasernålen føres skånsomt ned i lommen og desinficerer denne.

Smertefri bedøvelse

Kan det nu passe? Ja, faktisk har vi nu mulighed for at bedøve dig stort set uden du mærker noget som helst.

Det foregår vha. en computerstyret bedøvelsesmaskine kaldet ”The Wand”.

Det tager lidt længere tid at blive bedøvet, men til gengæld er det så kun den tand du skal have lavet, der bliver bedøvet. Du undgår altså stort set den ubehagelige følelsesløshed, der er en følge af de sædvanlige bedøvelsesformer.

Andre behandlinger

HVOR OFTE BØR DU GÅ TIL TANDLÆGEN?

Alle patienter skal inddelses i Sundhedsstyrelsens risikogrupper.

Risikogrupperne

Vores Priser

Hvad koster en behandlinger hos tandlægen?
Se priserne på de faste og frie ydelser.

Priser